Haken: Hoe maak je dit "simpele" bloemetje? (zie afbeelding)

Bij dit bloemetje stobd dat het erg simpel was, dit was de beschrijving: "Chain 10; slip stitch into the first chain (10th stitch from the hook).

Chain 4, do a half double crochet into the ring just created, chain 4 and slip stitch into the ring again (first petal created). Continue the above until there are 6 petals ending with a slip stitch into the ring." maar ik snap het niet. Misschien ligt het aan mij, maar kan iemand mij dit stap voor stap uitleggen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

10 lossen haken. Dan een halve vaste in de laatste steek vanaf de haak(dus de eerste losse die je gehaakt hebt). 4 lossen haken, dan een half stokje in het ringetje dat net is gehaakt. Dan weer 4 lossen haken en een halve vaste in het ringetje. Ga zo door tot je 6 blaadjes hebt. ^__^ Even een lijstje van engelstalige haaktermen die in dit patroon voorkomen: chain = ketting (van lossen) slip stitch = halve vaste stitch = steek half double crochet = half stokje zie bron voor een vertaalschema :)

Bronnen:
Ervaren haakster :) Geleerd met...
http://charaminl.wordpress.com/vertaal-en-...

Haak een ketting van 10 lossen. Dan een halve vaste in de 1ste losse (die dus 10 lossen verwijderd is van je haaknaald) Dan heb je dus een ring. **Haak 4 lossen. Dan een stokje in de ring. Weer 4 lossen en een halve vaste in de ring. ** Dan heb je je eerste bloemblaadje. Wat tussen de sterretjes staat doe je nog 5 keer. Dan heb je 6 bloemblaadjes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100