Haken: Hoe maak je dit "simpele" bloemetje? (zie afbeelding)

Bij dit bloemetje stobd dat het erg simpel was, dit was de beschrijving: "Chain 10; slip stitch into the first chain (10th stitch from the hook).

Chain 4, do a half double crochet into the ring just created, chain 4 and slip stitch into the ring again (first petal created). Continue the above until there are 6 petals ending with a slip stitch into the ring." maar ik snap het niet. Misschien ligt het aan mij, maar kan iemand mij dit stap voor stap uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

10 lossen haken. Dan een halve vaste in de laatste steek vanaf de haak(dus de eerste losse die je gehaakt hebt). 4 lossen haken, dan een half stokje in het ringetje dat net is gehaakt. Dan weer 4 lossen haken en een halve vaste in het ringetje. Ga zo door tot je 6 blaadjes hebt.

^__^

Even een lijstje van engelstalige haaktermen die in dit patroon voorkomen:
chain = ketting (van lossen)
slip stitch = halve vaste
stitch = steek
half double crochet = half stokje

zie bron voor een vertaalschema :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Nu alleen nog even het verschil tussen lossen, vasten en stokjes weten :P ik heb er gisteren naar gezocht, dus nog even verder kijken nu. Maar erg bedankt!! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begin het al een beetje te snappen! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi zo! Op deze site vind je afbeeldingen voor haaksteken: http://www.jessica-tromp.nl/haken_haakpatronen/alle_haaksteken_haken_illustraties_uitleg_hoe_haak_je_die_steek_haakles.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke bedankt! :)

Andere antwoorden (1)

Haak een ketting van 10 lossen.
Dan een halve vaste in de 1ste losse (die dus 10 lossen verwijderd is van je haaknaald)
Dan heb je dus een ring.

**Haak 4 lossen.
Dan een stokje in de ring.
Weer 4 lossen en een halve vaste in de ring. **
Dan heb je je eerste bloemblaadje.

Wat tussen de sterretjes staat doe je nog 5 keer.
Dan heb je 6 bloemblaadjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt! :)