Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand waar je in Limburg legaal met de metaaldetector mag zoeken, waar het ook nog een beetje leuk is (omdat je er iets kunt vinden)?

Ik hoorde dat er plekken zijn in Limburg waar je wel 2000,- boete moet betalen als je daar met een metaaldetector gaat zoeken...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op zich is het detecteren van metaal in de grond niet verboden!~

Het probleem ontstaat wanneer je begint te graven.

Het is mij niet duidelijk waar en waarom je niet mag detecteren.
Het enige wat ik kan bedenken is dat er -naast bodemschatten van archeologische waarde- ook blindgangers gevonden kunnen worden en dat juist daar waar een concentr5atie van dergelijke projectielen is, er een detectorverbod bestaat.
Daarbij is er de gedachte dat de zender (waaruit een detector bestaat) de blindganger alsnog op scherp zou kunnen zetten en/of doet exploderen.

Dat men daar bang voor is vind ik heel begrijpelijk.
Ga dus goed na WAAROM men ergens wel of niet mag zoeken.

Je zult dan meer begrip krijgen voor de inzichten en dan is het ook gemakkelijker dit te accepteren en boetes te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je de landeigenaar vraagt of jij daar mag lopen met jou detector .
Dan krijg je toch geen probleem ermee !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Limburg bestaat voor het grootste gedeelte uit nationale parken, en daar mag je inderdaad niet met een metaaldetector in de grond gaan ploegen. Particuliere landeigenaren zouden het door de vingers kunnen zien, en op gemeentegronden zou je het kunnen proberen, maar ook daar acht ik de kans zeer klein.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding