Wat is de zwaarste karper die in een Nederlands water is gevangen.

Je hoort wel eens van die vis verhalen over grote vis. Karper is volgens mij een vis die in Nederlands water flink kan groeien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Zeer recent is er in Nederland een schubkarper van 65 pond gevangen, goed voor een nieuw Nederlands record!

Met een gewicht van omgerekend 71,65lb wordt daarmee eindelijk het oude record van Joop Butselaar op de Nieuwkoopse Plassen uit 2000 verbroken.

Alhoewel er nog erg weinig informatie bekend is over het nieuwe Nederlandse record karper lijkt het toch serieus om een schub van 65 pond te gaan, wat een verbetering van 1,1 kg zou zijn van het ruim tien jaar oude record van Joop Butselaar.

met 65 pond praat je over 32.5 kilo karper...
Die wil ik wel eens aan mijn hengel hebben hangen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat mag je zeggen... http://sportvissen.blog.nl/vakanties/2011/03/28/filmpje-peter-vlasveld-vangt-record-karper-shoulders-in-frankrijk Met -3 vangt deze gast de hele nacht karper, waaronder eentje van 36 Kilo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je herkent ze aan stokjes in hun rug en wat zuur op hun buik die karpers, en dat is echt geen visserslatijn!!!!
(wel pure onzin)

Andere antwoorden (1)

Nederlands record: 31,4 kg. Terloops: Belgisch record: 35,4 kg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar BSB zal wel gelijk hebben met zijn artikel dat het record onlangs verbroken werd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die pagina is helaas oud (voor 2009), het belgische record is in 2009 2 keer aangescherpt met een spiegel van 82Lb en een schub van 82lb 5oz
record in belgie staat al op ruim 37 kilo dus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en die Roemeen is volgens mij lilliputter :) (min is niet van mij)