Ja,er is er wel 1 gemaakt:Ruby de anti-Barbie!
Een "dikke" Barbiepop gemaakt in opdracht van de Bodyshop.
Dit als aanklacht tegen het slankheidsideaal dat eetstoornissen kan veroorzaken bij meisjes en vrouwen.
Ik zelf ben Anorexia-patiënt en heb groot ondergewicht en kan zoiets alleen maar toejuichen.
Heeft alleen weinig invloed gehad.
Helaas..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bij Google kijkt bij
Ruby the anti-Barbie/The Shape of a
Mother, zie je een foto van de pop en de poster van de Bodyshop waar Ruby opstaat.
Was ik nog vergeten te vermelden.;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er eens ingedoken, maar Ruby is nooit geproduceerd, alleen ontworpen. Ze is dus nooit een echte speelpop geweest. Jammer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mag helaas geen foto's meer plaatsen, wellicht kun je haar er zelf bij zetten ? http://hurricanevanessa.com/wp-content/uploads/2010/09/ruby011.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marleen:De pop is wel gemaakt maar Mattel(De fabrikant van Barbie)dreigde met een rechtszaak en dus zijn de Rubypoppen nooit in de verkoop gegaan.
Hoe vindt je die Ruby trouwens?
Echt een dikkerdje hè?
Ik ben zelf dan wel erg mager,ik ben het echt niet eens met het heersende schoonheidsideaal.
De grap is wel:toen ik was opgenomen voor mijn eetstoornis kwam er een mede-patiënte naar me toe die zei:Wat ben jij dun!Nog dunner dan ik,je lijkt wel een Barbie!
Een verpleegkundige zei tegen me:ja,je lijkt wel een popje:dat dunne lijfje,lange haar en grote ogen.
Tja..
Ik vond dat toch wel een compliment.
Erg hè?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O,nog iets:Die link werkt niet.
Ik wilde die foto plaatsen.
Hij kan hem niet vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd ; als ik er op klik, krijg ik gewoon de foto te zien ??
En ja, ik vind haar geweldig - maar kan er vooralsnog geen verkochte / verkoop-exemplaren van vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb die link zowel op I-phone (via Safari)als op de PC geprobeerd.
Ik krijg te zien:geen zoekresultaten opgeleverd.
Misschien heb ik een fout gemaakt.
Ik laat het m'n broer nog ff proberen,als ICT-er kan hij meer als ik.:-)
Anders..jammer..wel een goed voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb de link geplaats.De foto lukte niet.
Zo is toch de foto te bekijken voor de geïnteresseerden.('~')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is volgensmij geen barbie pop.

Andere antwoorden (7)

Nee niet van dat merk. Alleen het model wat je op de foto hebt
12 jaar geleden
Barbie maakt alleen ''slanke poppen''.
Er is ook maar een maat poppen die barbie maakt. Dus antwoord op jou vraag is ; nee, Barbie maakt geen dikke poppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Barbie is niet de maker. Barbie is van mattel
Barbie zelf staat bekend om haar wespentaille. Dus onder de noemer barbiepoppen zal het niet op de markt komen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echte dikke barbiepoppen : nee. Hooguit een keer als pexperiment. En om de zelfde reden dat er nauwelijks zwarte barbiepoppen zijn : ze verkopen niet. Barbie is gewoon een commercieel product waarvan er zo veel mogelijk verkocht moeten worden, en hoewel meisjes naar de totale pop kijken en niet zozeer naar de omtrek van de taille of de realistische vormen, maar naar wat ze mooi vinden.
Meisjes kiezen geen Barbie die op ze LIJKT, meisjes kiezen een Barbie waarop ze WILLEN lijken.

OVerigens heetf Mattel wel degelijk iets met de kritiek gedaan. De echte Barbies die je NU koopt, passen NIET meer in de kleertjes van de Barbies die ik vroeger had : die hadden een taille met de dikte van mijn duim, en de huidige Barbies zijn bijna twee keer zo dik.

Er zijn nog wel 'neppers' met een potlood-taille. En ook af en toe nog wel een originele. Maar over het algemeen is Barbie de laatste jaren behoorlijk in taille-omvang toegenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger vaak mee gespeelt, maar inderdaad nog nooit een dikke barbie gezien. Zo is het met het meeste speelgoed van tegenwoordig. Eigenlijk zijn alle "speelgoedpoppen" in één verhouding gemaakt. Een verhouding die kinderen aanspreekt om ermee te gaan spelen. Tijdens het spelen willen kinderen namelijk "de leukste" of de "mooiste" pop zijn die ertussen zit. Zo'n dikke pop spreekt niet aan om te kopen.

Vroeger had ik overigens wel een "zwangere" barbie, maar dit is natuurlijk niet wat je bedoelde! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. er is maar 1 echte barbie en die is slank.
De barbie poppen die je in de winkel ziet. Barbie fietser, barbie zwembad feest bla bla enzovoort. Dat is eigenlijk allemaal dezelfde vrouw. Het zou raar zijn als ze ineens dik zou zijn.
Vroeger had je wel een barbie.die zwanger was. Ik weet niet of die er nu nog steeds is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is natuurlijk een kwestie van tijd; op een gegeven moment zal de Obesibarbie zijn intrede doen.