Worden er ook dikke Barbiepoppen gemaakt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja,er is er wel 1 gemaakt:Ruby de anti-Barbie! Een "dikke" Barbiepop gemaakt in opdracht van de Bodyshop. Dit als aanklacht tegen het slankheidsideaal dat eetstoornissen kan veroorzaken bij meisjes en vrouwen. Ik zelf ben Anorexia-patiënt en heb groot ondergewicht en kan zoiets alleen maar toejuichen. Heeft alleen weinig invloed gehad. Helaas..

Bronnen:
http://theshapeofamother.com/blog/ruby-the...

Nee niet van dat merk. Alleen het model wat je op de foto hebt

Barbie maakt alleen ''slanke poppen''. Er is ook maar een maat poppen die barbie maakt. Dus antwoord op jou vraag is ; nee, Barbie maakt geen dikke poppen.

Barbie zelf staat bekend om haar wespentaille. Dus onder de noemer barbiepoppen zal het niet op de markt komen...

Echte dikke barbiepoppen : nee. Hooguit een keer als pexperiment. En om de zelfde reden dat er nauwelijks zwarte barbiepoppen zijn : ze verkopen niet. Barbie is gewoon een commercieel product waarvan er zo veel mogelijk verkocht moeten worden, en hoewel meisjes naar de totale pop kijken en niet zozeer naar de omtrek van de taille of de realistische vormen, maar naar wat ze mooi vinden. Meisjes kiezen geen Barbie die op ze LIJKT, meisjes kiezen een Barbie waarop ze WILLEN lijken. OVerigens heetf Mattel wel degelijk iets met de kritiek gedaan. De echte Barbies die je NU koopt, passen NIET meer in de kleertjes van de Barbies die ik vroeger had : die hadden een taille met de dikte van mijn duim, en de huidige Barbies zijn bijna twee keer zo dik. Er zijn nog wel 'neppers' met een potlood-taille. En ook af en toe nog wel een originele. Maar over het algemeen is Barbie de laatste jaren behoorlijk in taille-omvang toegenomen.

Vroeger vaak mee gespeelt, maar inderdaad nog nooit een dikke barbie gezien. Zo is het met het meeste speelgoed van tegenwoordig. Eigenlijk zijn alle "speelgoedpoppen" in één verhouding gemaakt. Een verhouding die kinderen aanspreekt om ermee te gaan spelen. Tijdens het spelen willen kinderen namelijk "de leukste" of de "mooiste" pop zijn die ertussen zit. Zo'n dikke pop spreekt niet aan om te kopen. Vroeger had ik overigens wel een "zwangere" barbie, maar dit is natuurlijk niet wat je bedoelde! ;)

Nee. er is maar 1 echte barbie en die is slank. De barbie poppen die je in de winkel ziet. Barbie fietser, barbie zwembad feest bla bla enzovoort. Dat is eigenlijk allemaal dezelfde vrouw. Het zou raar zijn als ze ineens dik zou zijn. Vroeger had je wel een barbie.die zwanger was. Ik weet niet of die er nu nog steeds is

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100