zitten forellen in groepen of hebben ze hun eigen territorium?

ik woon aan de rivier "Le Lot", en ik vang af en toe wel eens een forel, maar dan loop ik vervolgens naar een andere plek, om andere te vangen. maar kan ik niet gewoon op de zelfde plek blijven staan, om er meer te vangen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Forel is een vissoort die in groepen door de rivier kan zwemmen.

Maar wil je ze vangen kan je beter kijken waar de forel "staat" om zijn voedsel te verschalken.
De meeste (zeker de grote) forellen hebben een vast plekje.
Dit zijn plaatsen waar bijvoorbeeld de stroomnaad gebroken wordt door een rotsblok of bijvoorbeeld een boomstam.
Daar achter liggen ze te wachten tot er voedsel (vaak vliegen en larven daar van) wordt mee gevoerd door de stroom.

Andere hotspots kunnen overhangende struiken zijn waar insecten uitvallen.
Maar ook direct achter een stuw.

succes met vissen, en vangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer dat er geen andere reacties waren.
maar ik zal het ermee moeten doen :D