Ik denk;
Katoen heet erg klein maken, in een emmer water doen met oplosbare lijm, even roeren en de prut op een roostertje of een theedoek leggen, zodat het kan drogen en hard worden.

Ik weet niet of het waar is maar ik heb zoiets wel ooit op d basisschool gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal misschien niet meevallen: katoen aan stukjes snijden, in water doen met een geschikte papierlijm, vervolgens die brij of heel lang stampen of een manier bedenken waarbij de boel al roerend aan nog kleinere stukjes wordt gesneden, zodat de vezels wat uit elkaar gaan en overal lijm komt.
Daarna zul je het papier moeten scheppen, met een zeefraam en moeten persen zodat het meeste water eruit geperst wordt, en daarna kun je het over stokken bijvoorbeeld laten drogen.
Hier zie je het proces in beeld op een Engelstalige site: http://www.shant.eu/cotton_paper_india.htm