Hoe moet je freerunnen?

Ik wil beginnen met freerunnen. Ik ben 15 jaar ik train niet maar moet ik daar voor trainen zoja hoe moet ik dan trainen en waar kan ik het best gaan freerunnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Om een Freerunner te worden heb je oefening en ervaring nodig. Les in freerunnen is natuurlijk de beste manier om het te leren, maar dat kun je nog niet in elke stad krijgen. Omdat lessen in freerunnen nog niet overal gegeven worden is het nog moeilijk om een plek te vinden waar je les kunt krijgen. Daarom oefenen veel jongeren gewoon zelf op straat. Daar zitten risico's aan. Lang niet iedereen heeft de beheersing om geen domme dingen te proberen. Begin niet met stunts die je op filmpjes gezien hebt, maar leer eerst de basics. Als je aan free running wilt beginnen om te stunten, kun je beter helemaal niet gaan free runnen en ook niet aan Parkour beginnen. Het gaat juist om zelfbeheersing, niet om het vertonen van je kunstjes. Zoek contact met ervaren runners voor advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sowieso beginnen in een gymzaal. Op youtube zijn wel tutorials te vinden en probeer die onder de knie te krijgen voordat je echt op straat gaat freerunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het zelf ook eens geprobeerd, ik weet niet hoe het met je conditie is, maar die heb je echt nodig Anders hou je het nog geen 3 minuten vol.
En zoals al gezegd is, doe geen domme dingen, een blessure is zo opgelopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou beginnen met proberen je huis te beklimmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee jij komt regelmatig in het ziekenhuis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is gevaarlijk een paar vrienden van me gaan naar die trainingen met schuimbakken super handig!!
je moet oefen