waar kan ik een goedkope verrekijker kopen?

ik heb gezocht naar verrekijkers maar ze niet gevonden weet jij waar ik ze kan vinden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij BartSmit zag ik onlangs nog echte 'prijspakkers' in 't vak liggen.....

ALDI heeft bij tijd en wijle uitstelende ZOOMverrekijkers (binoculair) die 7-21 of zelfs 7-30X (!) vergroten. Kosten meestal rond de 30 Euro. Meer kijker is er per euro haast niet te krijgen. Ik heb beide types en het zijn trouwe metgezellen tijdens mijn verre reizen. De kleinere kijkers zijn vaak minder lichtsterk, wat vooral bij grotere vergrotingen/donkerder weer nogal opbreekt. Wat ook een aanrader is, zijn oude legerkijkers. Ik heb ze gehad. kwaliteit JENA. Buitengewoon heldere en scherpe kijkers. Het je aan een vergroting genoeg, zou ik voor de laatste optie gaan. Deze kijkers hebben de klasse van Swarovski/Zeiss enz. Meestal rond de 30-50 Euro. Door de bruin/groene rubbermantel zien ze er niet uit, kijk je er doorheen dan weet je niet wat je ziet. Koop echter zo een kijker NIET zonder er zelf doorheen gekeken te hebben, sommigen zijn stuk of bevatten glasbeschadigingen. Wil je echt observeren dan is zo een goede legerkijker geweldig. Je moet gruwelijk diep in de beurs tasten om een vergelijkbare kwaliteit nieuw aan te schaffen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100