Ik zou heel graag gitaar leren spelen om de liedjes van taylor Swift te kunnen spelen. Hoe begin ik hieraan?

Taylor Swift is mijn grote idool en ik zing haar liedjes heel de dag door. Maar als ik gitaar zou kunnen spelen zou ik het nog 100x zo leuk vinden! Het probleem is dat ik nooit notenleer gevolgd heb ofzo.. Kan ik dan in minder dan een jaar gitaar leren spelen? Of is dat praktisch onmogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Hey,
ik speel zelf al bijna 3 jaar, en kan geen noot lezen :)

Je kan ook heel makkelijk gitaar leren spelen met behulp van zegehete tablatuur schema's.
Lees hier meer over: http://guitar.about.com/od/tabchordslyrics/ss/read_guitar_tab.htm (wel in het engels)

Via Youtube, Google en verschillende sites (zie bronnen voor een aantal sites die mij geholpen hebben) kun je jezelf heel makkelijk gitaarspelen aanleren.
Alleen, je moet hier wel heel veel zelfdiscipline voor hebben.
Als jij een persoon bent die makkelijk opgeeft als het even tegenzit, dan raad ik je aan les te nemen.
Ook als blijkt dat het via Internet en Youtube echt niet lukt is gitaarles de enige optie.

Tips om gitaarleraar te zoeken:
- Vraag rond, gitaar is ongelooflijk populair. Is er niet iemand in je familie of vriendenkring die les heeft?
- Lokale kranten bevatten vaak advertenties
- Zijn er muziekscholen in de buurt? (deze zijn vaak wel wat duurder dan particuliere lessen)
- In muziekwinkels hangen ook vaak advertenties van mensen die graag voor een kleine bijdrage gitaarles willen geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je gitaarles neemt en je oefent elke dag twee uur dan kun je jezelf best aardig begeleiden over een jaar...
13 jaar geleden
Bij mij in de klas zit een meisje, die speelt volgensmij ook al 1 jaar, maar wel goed! Je moet gewoon op les gaan, daar wordt het het duidelijkste uitgelegd, en natuurlijk leren ze je dan ook noten lezen! Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar een wil is is een weg en een jaar lijkt mij toch wel voldoende om te ontdekken waar je mee bezig bent om je verder te bekwamen.
Waarom niet eens aangebeld bij een muziekschool of een open universiteit?
Als je het echt wilt dan gaat het lukken. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriendin van mij die heeft via YouTube heel veel liedjes geleerd voor de piano o.a: Timbaland-Apologize Unfaithful-Rihanna Own City-Fireflies Key$ha-Tik Tok En nog wel wat meer. Ik denk dat je voor de gitaat ook wel van die lessen kan vinden. Gewoon even opzoeken en leren leren leren.
Succes !