waar kan ik kaarten/plaatjes in oude stijl krijgen?

Ik zoek kaarten of plaatjes in een romantisch stijl. deze kaarten mogen gewoon nieuw zijn. ik bedoel bijvoorbeeld van die schattige kaarten, waarop een meisje in klassieke stijl gekleed met een roos in haar hand staat. lastig uit te leggen welke stijl dit precies is. sepia kleuren en veel roze. waar zijn ansichtkaarten/plaatjes in deze klassieke stijl te koop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je zou kunnen kijken op www.marktplaats.nl
Daar wordt enorm veel aangeboden. Ik zou deze stijl "brocant" noemen.

Toegevoegd na 19 minuten:
Laatst heb ik zoiets gezien....maar weet effe niet meer waar precies. Ga voor je zoeken.

Toegevoegd na 30 minuten:
Hier hebben ze ook wel wat kaarten: http://www.zeepidee.nl
Wat ik zocht kan ik niet vinden helaas. Jammer!

Toegevoegd na 38 minuten:
GEVONDEN!!! Dit zocht ik:
http://www.mooiepost.nl/shop
Het duurt even, maar...uh...hopelijk heb je dan ook wat :-)
Suk7!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Waar ze te koop zijn, weet ik niet, maar ik kan je adviseren te zoeken met de term "vintage", ik denk dat je dan wel het één en ander zult vinden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zoiets?

http://www.google.nl/images?hl=nl&rlz=1G1SMSN_NLNL411&q=vintage+kaarten&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=9Q8NTfDeEcidOsaOiKUJ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CDEQsAQwAA&biw=1345&bih=590
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je koopt ze gewoon in boekhandel. Ik heb er onlangs in Sinterklaas- en kerststijl gekocht. Kosten nog geen euro per stuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag laatst zoiets bij de witte boekenhandel.
Ook ouderwetse poesieplaatjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een mooie zwart-wit foto van internet halen en die op een witte kaart plakken en de rest zelf verder versieren met stof en knopen, zoals op die kaart van die foto. Dat is creatief en het word zoals jij het wilt. Of je kan gewoon een zwart-witfoto op een "kaart die klaar is" plakken. Doe dan wel een kaart met een beetje ouderwetse kleur.

Toegevoegd na 5 minuten:
Of je koopt ze bij mooiepost.nl/shop zoals WendyH (maar eerlijk gezegd vind ik de meesten niet oud genoeg vergeleken met die foto van dat meisje).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de AXXION weet ik dat je daar 3d kaarten kan kopen, je moet ze alleen wel zelf maken..
die 3d kaarten zijn ook in de oude stijl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je dat die op rommelmarkten nog regelmatig in die ansichtkaartenbakken staan?

En bij de kringloop is ook een allegaartje van kaarten.

En misschien is in je familie bij de oudste generatie nog wel het een en ander te scoren.