Hoe kan je van een vouwblaadje een kerstbal vouwen

Vorig jaar hebben de kinderen op school kerstballen gevouwen en dan opgeblazen. Dit jaar willen ze dat weer, maar we weten niet meer hoe. Wie weet het, eventueel met site met instructies.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt leuk, ben ook wel benieuwd hoe dat moet!
sterredag
13 jaar geleden
ik snap dat opgeblazen niet :( en ook niet hoe je iets rond kan vouwen, of was het toevallig zo dat het niet echt een bal is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk maar naar het filmpje, het wordt een mislukte kubus en je moet hem inderdaad 'opblazen' om het vouwwerkje zichzelf te laten ontplooien. Leuk om te doen!

Het beste antwoord

Dit is hoe ik het altijd deed:

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.origami-instructions.com/images/water-balloon/thumbnails/19-origami-water-balloon.jpg&imgrefurl=http://www.origami-instructions.com/origami-water-balloon.html&h=298&w=400&sz=7&tbnid=Y7-moi1oEAj5fM:&tbnh=92&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dorigami%2Bballon&zoom=1&q=origami+ballon&hl=nl&usg=__U2YRQWs8GTGELRuF1hqagiWGiAw=&sa=X&ei=g4IITeLpH8nA4gblrZ3hAQ&ved=0CCMQ9QEwAg

Hele duidelijke plaatjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neem eerst twee bierviltjes of ander stuk rond karton en maak daarvan twee mallen. De eerste mal is direct klaar want dat moet een rondje zijn. De tweede mal moet een gelijkzijdige driehoek zijn die precies in de cirkel past.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het natuurlijk een blokje of kubus die je vouwt, als we het tenminste over dezelfde 'kerstbal' hebben. Ook handig als je geen dobbelsteen bij de hand hebt, al gooi je natuurlijk niet echt zonder afwijking ;-)
Bijgaand een instructievideo.