Hoe kan het dat een skateboard bij bijvoorbeeld een ollie met jou voeten meegaat en mee ''vliegt''?

Het lijkt alsof de skateboard vastzit aan de zolen van de schoenen. Hoe kan dat toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Je kan dit het beste zien als je een filmpje bekijkt in slow motion van een ollie.. Je zorgt eerst dat de voorkant van het bord omhoog 'schiet', waarna je je voorste voet iets naar de punt toe 'schuift/schopt', waardoor het bord ineens weer recht in de lucht komt te ... hangen.. je achterste voet gaat hierbij automatisch mee..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een voetbal een schop geeft, dan blijft ie ook een tijdje in de lucht hangen. Hetzelfde gebeurt met het skateboard.

De skater heeft een bepaalde techniek, om zó af te zetten, dat hij zelf een eindje, in een boog door de lucht vliegt, en dat het skateboard, precies diezelfde boog maakt. Zo lijkt het, of dat skateboard aan de schoenen van de skater vastzit. Ik zie dit een beginnend skater nog niet zo snel doen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een skateboard gedraagt zich in de lucht een beetje als een vliegtuigvleugel.
Om die reden zou de skater sneller vallen dan het bord als ze even los van elkaar zouden zijn.
Als het board minder snel valt dan de skater blijft het a.h.w. aan zijn voeten plakken.