Hoe dik draad kan mijn naaimachine maximaal naaien en wat voor naald heb ik daarvoor nodig?

Ik heb een doorsnee naaimachine, niet super sterk, niet super geavanceerd, doet zijn werk prima.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5K

Antwoorden (1)

Supersterk polyester naaigaren wordt aangeduid met dikte 40. Hoe lager de aanduiding hoe dikker het garen. Supersterk Polyester naaigaren is geschikt voor naalddiktes 70-100.
Katoen garen heeft dikte 50 en is speciaal geschikt voor katoenen stoffen. Voor katoen garen wordt ook vaak gekozen omdat het mee krimpt met katoenen stof (in tegenstelling tot polyester) en omdat katoen garen mee geverfd kan worden. Aanbevolen naalddikte bij dit garen is: 60-80.