Waar kan je synthetisch materiaal laten verven?

Een vervolg op mijn vorige vraag; zijn er plekken waar ik autoriemen kan laten verven? Het mag niet snel slijten. Er moet toch wel een manier zijn om riemen industrieel te laten verven? De riemen worden niet teruggestopt in de auto, veiligheid is dus geen probleem. Ook heeft het voor ons geen zin om ze in een kleurtje te kopen! De riemen zijn uiteraard zwart.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.6K
TurfGraver
4 jaar geleden
Verven gaat hem niet worden.
Aks het alleen voor sier is zou je kunnen kijken naar sjorbanden un een kleurtje.

Antwoorden (1)

Dat kan je gewoon laten doen bij een vakschilder. Deze kan beoordelen welke primer hij als ondergrond van de kunststof moet gebruiken voor hij het afmaakt met een dekkende verf (wellicht gebruikt hij daarvoor een spuitverf om het beter tussen de vezels te krijgen).
Uit de schilders-link:
Als de ondergrond volledig stofvrij is, brengen we een hechtlaag aan. Dit doen we met een primer die geschikt is voor kunststof. Deze primerkeuze is van groot belang omdat bij een kunststof ondergrond een goede basis moet worden aangebracht. Zo verkrijgen we namelijk een mooi eindresultaat voor een lange periode. Er kan voor gekozen worden om de primer in twee lagen aan te brengen.
In principe maakt het niet uit of de ondergrond vlak is of een weefselstructuur heeft.