Hoe plak ik een stukje kleding stof in een boek?

Hoe plak ik een stukje kleding stof in een boek/dummy (voor een portfolio)?
Wat voor soort lijm heb ik nodig zodat het niet eruit valt na dat ik het boekje 1 a 2 keer open doe?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.3K
yorick70sgreak
4 jaar geleden
er bestaat textiel lijm. is vaak bij goedkope winkels verkrijgbaar denk aan eurowinkele
Pieterke
4 jaar geleden
Het kan ook met Aslan. Dat is tweezijdig klevend folie. Te koop bij o.a. hobbyzaken. Wordt veel gebruikt bij het maken van kaarten waar op stof is verwerkt.
Inekez1
4 jaar geleden
Om lijmvlekken in de stof te voorkomen kun je het ook vastnieten of met een paar kleine zeilringetjes vastmaken. Dan weet je zeker dat het goed blijft zitten, dat de stof en het papier niet verkleurt, dat het geen invloed heeft op de textuur van de stof en met kleine ringetjes in een kleur die past bij de stof ziet het er ook nog leuk uit. Een setje kleine zeilringetjes inclusief gereedschapjes waarmee je met een hamertje de ringetjes bevestigt, kun je oa krijgen bij een bouwmarkt (meestal alleen de messing en zilverkleurige varianten) of hobbywinkel (veel keuze uit kleuren, maten en vormen).
.
De kleine zeilringetjes voor stof worden ook wel nestels of eyelets genoemd. Bij een online fourniturenzaak heb je veel keuze.
Pieterke
4 jaar geleden
Ter aanvulling op het bericht van Inekz1: Nestels of eyelets zijn ook te koop bij hobbyzaken.

Antwoorden (1)

Je zou hier textiellijm voor kunnen gebruiken. Geschikt voor het plakken van textiel op hout, meubelplaat, spaanplaat, hard- en zachtboard. Dus zeker geschikt voor een boek.
Beide delen gelijkmatig en vooral niet te dik instrijken. Even laten drogen en daarna de delen op elkaar brengen door goed aan te kloppen. Het persen of belasten van de gelijmde materialen is overbodig.
Goede textiellijmen zijn die van Gütermann, Pattex en Bison.