Waar vind ik hacks om een jasje te verbreden?

Ik heb op Vinted een prachtig zijden jasje gekocht, helemaal gevoerd Hoewel het 42 is, is het te klein. Ik kan natuurlijk de naden uitlaten maar het is niet zeker of dat volstaat. Waarom zoek ik originele ideetjes om een jasje met knopen ongeveer 10 CM breder te maken. de schouders en mouwen zijn prima, maar rondom de buik is het dus te smal.
Waarom=daarom

jc54
2 maanden geleden
Wat bedoel je met "hacks"? Of is dat een Vlaamse term?

Antwoorden (1)

Ik zou er een "wig" inzetten, dus een stuk in de zijnaad van een andere stof, of een stuk gehaakt of gebreid. Puntvormig/driehoekig: iets breder onderaan bij de zoom, naar steeds smaller in je taille. Daarmee verbreedt je de onderkant van je jasje.
Of ga ermee naar een Repair Café waar ze ook naaien, of naar iets als "de Gouden Schaar" - of ander naaiatelier - waar ze het misschien voor je kunnen doen, en/of je raad kunnen geven.
2 maanden geleden