Hoe kun je tegelijk veel ijzerdraad knippen van dezelfde lengte?

Ik maak tegenwoordig als hobby veel dingen van ijzerdraad. Nu ga ik iets maken waarbij ik misschien wel 100 stukken ijzerdraad nodig heb van +/- 10 cm. Hoe kan ik dat snel en makkelijk doen? Heeft iemand een idee? Vind het niet op internet dus vraag het dan maar hier...:-)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Knip eerst 5 stukken ijzerdraad van elk 2 meter af. Leg die naast elkaar en snij nu 19 keer van de naast elkaar liggende stukken draad telkens 5 stukjes van 10 cm af. Hierna heb je 100 stukjes van elk 10 cm. Afhankelijk van de dikte van het ijzerdraad, en de beschikbare knip-middelen (kun je vijf draden naast elkaar tegelijk afknippen?), kun je eventueel even bij een ijzergroothandel of bouwmarkt binnenlopen waar ze geschikte spullen hebben om zoiets te doen. Dat kan dan eventueel ergens op een bedrijventerrein zijn. Je kunt ook minder stukken naast elkaar leggen en dan met langere stukken beginnen (en dus vaker knippen). Of méér kortere stukken draad naast elkaar, dan ben je op een plek waar dat kan nog sneller klaar. De methode is in de verte vergelijkbaar met van een plat stuk kaas efficient kaasblokjes snijden of hakken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100