waar kun je 3d folie kopen?

vroeger zag je het vaak, toen is het heel lang weggeweest en nu zie je weer.
Kaarten en boekjes met een voorzijde, gewoon glad (plat) van plastic, maar door dit laagje plastic (folie) lijkt het net of er diepte in de kaart zit en alsof bv dieren echt de rondingen hebben, zoals buik, ogen e.d..
Zo mooi om te zien. maar wanneer je de voorzijde van zo'n kaart bv afhaalt, zit er een gewone ansichtkaart achter, de folie ervoor maakt dat het de diepte en levendigheid krijgt.
Mijn vraag is of je die folie zelf ergens los kunt kopen en zodoende met deze folie zelf zulke mooie 3d kaarten e.d. kunt maken.
Wie weet waar je de folie kunt kopen, bestellen, en de kosten???

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

De folie op een kaart met diepte-effect bestaat uit allemaal lensjes. Maar met alleen zo'n folie op een foto heb je nog geen diepte-effect. Het werkt alleen als je foto is opgedeeld in verschillende lagen die allemaal in strookjes worden geprint. Omdat het niet de bedoeling is dat je met het blote ook direct allemaal strepen ziet, is het een heel secuur werk om dat goed te printen. Het is maar de vraag of je dat thuis met Photoshop, een thuisprinter en een los stuk lens-folie voor elkaar krijgt.