Kan ik als particulier ergens een shirt bedrukken met daarop het Star Wars logo?

Zonder daar merk rechten op te betalen voor zowel mij als het betreffende druk bedrijf?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Laat ik zeggen ''gewoon'' voor eigen gebruik
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Formeel mag het niet maar wanneer het voor eigen gebruik is dan lijkt het me dat dit gedoogd zal worden (mocht iemand er ooit achter komen natuurlijk, die kans is al nagenoeg nihil)

Het beste antwoord

Hallo, om het logo te bedrukken op eigen shirts heb je een toestemmingsbewijs nodig van het betreffende bedrijf dat de merknaam/logo`s beheerd. In dit geval is dat 'LucasFilm Ltd.'. Je zou contact met hun kunnen opnemen om toestemming te krijgen. Daarna mag jij het Star Wars logo Legaal laten drukken op een shirt.
Als je het doet zonder toestemming kan een boete al gauw oplopen tot duizenden euro`s. Iets wat we niet willen denk ik?
Ik hoop je voor nu voldoende geinformeerd te hebben

- Benny