Zandkleur of licht-oker is gewoon als kleur te koop in acrylverf.

Als je het zelf wil mengen, kan dat met bruin en wit. Was de bruin te donker en krijg je nu zalmroze, voeg dan wat geel toe.
Heb je geen bruin, gebruik dan: beetje rood, beetje groen, geel en wit.
Heb je ook geen groen, gebruik dan: klein beetje blauw, beetje rood, iets meer geel en wit.

Begin bij het mengen met kleine hoeveelheden. Dan kun je telkens iets meer kleur of iets meer wit toevoegen tot je de gewenste kleur krijgt.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hallo Ineke,
Bedankt voor het reageren op mijn vraag. Hier kan ik wel mee uit de voeten en zal het zeker gaan proberen. We zijn bezig met een thema en ik had een afbeelding strand, vandaar de kleur zand.
Groetjes,
Anneke
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit antwoord leek voor mij het beste antwoord.