Hoe maak ik blank metaal donkerder?

Ik heb een melkbus geschuurd tot blank metaal en nu zou ik graag zien dat deze iets donkerder wordt maar tegelijk ook beschermd is tegen roest.
Op internet heb ik al het een en ander gevonden met azijn of citroenzuur maar ik ben nog niet verzekerd van de resultaten.
Wie kan mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (1)

Onderdompelen in verdund zoutzuur (5 %). Niet langer dan 50 minuten.

Toegevoegd na 44 seconden:
Correctie : Niet langer dan 5 (VIJF) minuten.