Wat voor camera kan ik aanschaffen met budget van 200 euro? Kan ik ook gratis foto edit software gebruiken?

1).Ik ben opzoek naar een foto-edit software die of gratis is of eenmalige kosten verrekend die betaalbaar zijn (-10e) maar heel belangerijk een veilige app.
2).ik wil een camera aanschaffen maar ik weet in godsnaam niet waar ik moet beginnen mijn budget is zo'n 150 tot 200 eurys en een ding weet ik zeker de sensor moet en aps-c zijn anders wordt het niks denk ik.
3).ik heb een Samsung g s7edge, mooi en betrouwbaar werkpaard, maar ik wil upgraden specifiek voor fotografie en geheugen, de rest kan me niet schelen. Ik ben absoluut geen apple persoon liever en samsung of en andere solide betrouwbaar merk, niet dat ik iets ertegen heb ofzo.
Bij voorbaat dank, Abé.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

1. Fotobewerking op je telefoon kan heel goed met de apps van Pixlr of LightRoom - werken allebei erg intuïtief, vind ik. Je kunt uiteraard upgraden naar een betaalde versie, maar dat ligt eraan wat je wilt kunnen doen.
Op de computer heb ik een tijd met Gimp gewerkt - een gratis (opensource) Photoshop-programma. Dat was voor mij wel echt puzzelen in het begin, maar met de nodige tutorials (genoeg te vinden) zeker heel goed te doen.
2. Als je voor een beperkt budget toch een goede camera wilt, zou ik me verdiepen in refurbished. Een vriendin van mij is daarmee gestart omdat ze eerst wilde weten of ze de camera uberhaupt wel zou gebruiken voordat ze veel geld uitgaf en dat beviel heel goed. Ik ben voorstander van een digitale spiegelreflexcamera (heb zelf Canon), maar hoor ook veel goeds over systeemcamera's. Mijn technische kennis is echter niet zo uitgebreid, dus hopelijk kan iemand anders daar meer zinnigs over zeggen.
3. De Samsung A71 maakt erg mooie foto's! Heeft volgens zeggen een betere camera dan de S-lijn-telefoons.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dank u hartelijke, Mimi.
Heb er zo naar uitgekeken, om iets te horen van iemand.;)