Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bewerk je een foto zodanig dat hij op een oude kleurenfoto lijkt?

Aan de soort kleuren kun je vaak zien dat een foto oud is. Je ziet dan direct dat het een kleurenfoto uit bijvoorbeeld de jaren 1970 is.

Wat zijn de kenmerken van die kleurstelling? Hoe zou ik een zelfgemaakte foto moeten bewerken om hem diezelfde kleurstelling te geven?
 

Picture for question
10 jaar geleden
1.6K
Cryofiel
10 jaar geleden
Dank je! Ik gebruik geen Photoshop maar Lightroom. Uit je reactie begrijp ik dat dit kennelijk het "Kodachrome-effect" heet - daar kan ik op gaan zoeken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Picasa heeft een hoop tools aan boord om zulke effecten in foto's aan te brengen. Eén ervan heet zelfs 'Jaren '60'. De meeste effecten kun je versterken of juist afzwakken. Door verschillende bewerkingsopties te combineren kun je precies dát effect bereiken wat je zoekt.

De foto hieronder heb ik niet in 'jaren '60 stijl' aangepast, maar de kleuren wat versterkt. Ga het zelf eens proberen, want de mogelijkheden zijn bijna onbegrensd!
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding