Weet iemand een goeie fotografie HDR cursus ?

Ik ben op zoek naar een HDR cursus die langer dan 1 dag duurt, dus bijv. 12 lessen zoiets

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je zelf wat rondgoogelt op cursussen HDR fotografie, dan zul je al snel zien dat meerdaagse of uitgebreide cursussen helemaal niet bestaan op het gebied van HDR alleen. Misschien is dat ook niet zo vreemd.

Mensen die met HDR aan de slag gaan, weten er hoogstwaarschijnlijk al veel van, en kun je heel snel de basistechnieken leren. Om steeds beter te worden zul je het alleen maar veel moeten doen.

Hoewel voorbeelden altijd een beetje mank gaan, zou je kunnen stellen dat een anti-slip-cursus ook niet uit 20 lessen hoeft te bestaan, omdat de mensen die er aan deelnemen al goed auto kunnen rijden. Het gaat dus alleen maar om een extra techniek, en die is vrij snel aan te leren.

Er zijn genoeg sites met uitstekende tips zoals deze:
http://zoom.nl/artikel/20479/expertcursus-hdr.html
en vaak verwijzen die sites vaak weer naar andere sites. Al surfend kun je heel wat te weten komen.

Hier een link naar een kortdurende expert-cursus:
http://paginas.cursus.nl/hobby/fotografie/cursus-hdr.html

Op deze site kun je lezen dat dit soort cursussen meestal uit één uitgebreide les bestaan, maar dat het wel mogelijk is om je via persoonlijke lessen verder te bekwamen. In dat geval kun je wel 100 lessen nemen, maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.
http://www.yourvisions.nl/tarieven.html

Succes!