Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand een goede camera voor mij?

Ik zoek een camera, geen kleine compacte maar een grotere (geen spiegelreflex).
Ik ben aan he overwegen om de panasonic lumix dmc-fz48 te kopen. Mijn budget is ongeveer 320 euro.
Ik wil de camera vooral gebruiken om sport foto's te maken en macro en landschap foto's. Het liefste natuurlijk ook hoge video kwaliteit. Maar het belangrijkste is dat hij snel, mooie sportfoto's maakt zonder ruis.
Weet iemand een goede camera van dit budget en wat zijn de voor en nadelen ervan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Kijk eens naar camera's van Nikon?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nikon heeft zowel compacte als grotere camera's net zoals Canon , Kodak of Sony...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou hij naar Nikon moeten kijken
(weet je wel hoeveel soorten die heeft???) en niet naar Canon?
Of een ander merk? Dit is toch geen antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nikon heeft mooie scherpe camera's. Ik vind ze mooier als canon enz. Dus dit is wel een antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is inderdaad geen antwoord. Er zijn tientallen nikons. Welke is nou geschikt voor VS?
Zelf ben ik uitermate tevreden met de Canon Powershot G11 (er is al een G12)

10 megapixel
Handmatig in te stellen.
Flexibel kantelbaar LCD scherm
Mooie films
Optische zoeker

Op deze site, letsgodigital, kun je allerlei camera's vergelijken.

http://www.letsgodigital.org/nl/27150/canon-powershot-g12/

Toegevoegd na 8 minuten:
Bij Kieskeurig moet een manier zijn om ze naast elkaar te vergelijken, maar ik kan het ff niet vinden.

http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/canon/powershot_g12/945186/

http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/panasonic/lumix_dmc-fz48/968215/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelf heb ik een camera uit de 'S' serie van de nikon (nikon S3000).
dit is een kleine camera die niet veel kost maar toch veel functies heeft en mooie foto's maakt. mijn advies is dus een fototoestel van nikon uit de S serie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snel, mooie sportfoto's zonder ruis gaat je simpelweg niet lukken met een compactcamera. Wel heb je voor je budget een toppertje in zijn prijsklasse in je bericht staan. Die panasonic dus.
Wil je echt een snelle camera, spaar dan even door voor toch een spiegelreflex, of als je dat te groot vindt een systeemcamera.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem de canon poweshot sx40 hs! Die voldoet aan al jou eisen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lumix dmc-fz48 met Leica lens is goed.

Let op wat belangrijk is voor wat jij met de camera wilt doen: Reis je veel en maak je veel buitenopnamen? Let er dan op dat de camera niet te zwaar is. Maak je veel foto's van sportevenementen, spelende kinderen of andere bewegende situaties? Dan zijn snelle sluitertijden en een snelle scherpstelling belangrijk. Maak je vooral foto's binnen, in een studio, van stillevens? Dan is het bereik van de flitser belangrijk. Maak je alleen privé foto's of verkoop je ze ook? Wil je verwisselbare objectieven en in de toekomst meer investeren? ...?

Belangrijker zijn de kwaliteit van de lenzen en ik raden het gebruik van merken als Canon, Carl Zeiss, Fuji, Leica, Nikon, Olympus, Ricoh, Schneider Kreuznach.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding