Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft de huidige griepprik ook het mexicaanse griepvirus erin zitten?

In de griepprik zitten kleine hoeveelheden van veel voorkomende griepvirussen van dit jaar, zodat je daar antivirussen voor gaat maken. Zo ver ik weet veranderd elk jaar de 'inhoud' van de griepprik. Aangezien de mexicaanse griep nog steeds aanwezig is, is mijn vraag zit de mexicaanse griepvirus in de 'gewone' griepprik dit jaar? Ik moet 'm deze week halen en wil graag weten hoe het zit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
669

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ja

Toegevoegd na 1 minuut:
Beschermt de jaarlijkse griepprik tegen Nieuwe Influenza A (Mexicaanse griep)?

De jaarlijkse griepprik beschermt u tegen de meest voorkomende griepvirussen. Elk voorjaar maken deskundigen een inschatting van de griepvirussen die komende winter het meest zullen voorkomen. Op basis daarvan wordt de samenstelling van de griepprik vastgesteld. De prik die u dit jaar krijgt, biedt ook bescherming tegen Nieuwe Influenza A, ook wel Mexicaanse griep genoemd. U krijgt dus geen extra uitnodiging voor vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A. Eén prik is voldoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding