hoe voorkom je een verkoudheid?

Oke, iedereen is wel eens verkouden, tis niet anders en over een keer in het najaar en een keer in het voorjaar hoor je mij ook niet klagen... Voorheen was ik ook niet vaker dan 2x per jaar verkouden... Het afgelopen jaar maar liefst 7 keer... Mijn vriend komt voor zijn werk bij jan en alleman over de vloer en neemt elk virusje mee, snachts ligt hij fijn naast me te hoesten en snotteren en uiteraard krijg ik het dan ook binnen een paar dagen ook. En bij een verkoudheid ben ik vaak echt niet lekker, verhoging, gammel en dus telkens uit de running...

Nu vroeg ik me af, wat is nou het beste om verhoudheden te voorkomen? De een zegt vitamine C terwijl de ander zegt dat vitamine C niet helpt een verkoudheid te voorkomen, weer een ander zegt dit enzovoorts...

Ik word hier echt vreselijk moe van...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

een verkoudheid kan je niet voorkomen, het gebruik van vitamine c is al jaren achterhaalt en heeft absoluut geen invloed om het te voorkomen.

je moet een product nemen wat je weerstand verhoogt, en dat is niet alleen vitamine c
veel groene groente eten hoe groener hoe beter, veel vers fruit, en iedere ochtend een glas vers geperste sinasappelen
en een goede nachtrust , je huis goed ventileren, daarmee voorkom je dat er bacillen in je huis blijven hangen en je niet ziek word
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Apart slapen lijkt me de makkelijkste en snelste oplossing ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad zorgen voor een goede weerstand, dus goed eten, voldoende nachtrust, regelmatig naar buiten. Ook hygiene is belangrijk. Handen wassen, papieren zakdoekjes ipv katoenen. Eventueel volle ruimten mijden (als dat kan). En je zou inderdaad kunnen overwegen om apart te slapen als de ander erg verkouden is. Wel zo rustig ook.
Vitamine c is nodig voor een goede weerstand, maar het is niet zo dat veel vitamine c helpt een verkoudheid te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een verkoudheid is een besmeting met een virus afkomstig van een ander.
Dus voorkomen kan je het niet, of je moet alleen gaan wonen op een eiland waar nooit iemand komt.
Het wel of niet ziek worden van deze virus, heeft vooral te maken met je eigen weerstand.
Hoe gezonder je bent, hoe minder kans op een besmetting.
Gezond en een regelmatig leven en goede genen, veel lichaamsbeweging en veel buiten ( zonlicht) helpen zeker.
Het heeft dus heel vaak te maken met je levens stijl.
Ben je eenmaal verkouden, dan zal je net zo lang moeten wachten totdat je lichaam de indringer heeft herkend en tot actie over gaat, van alles slikken verzacht en verkort soms de tijd dat je ziek bent, maar ziek is ziek, daar doe je niets aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn advies, zorg dat je mentaal sterk bent, je een goede lichamelijk conditie hebt en goed gezond blijft eten, drinken, geen stress.
Allemaal zaken welke het immuunsysteem optimaal houdt.

Vooral niet denken: ik wordt verkouden, ik hoop dat ik niet verkouden wordt, o jee hij is verkouden.