Hoe kan het volgende??? ZIe uitleg....

Mijn dochter, 2en half jaar, speelt met kindjes die op hun beurt snotterig zijn of wat grieperig.
Dan is er niks aan de hand, zij wordt er niet ziek van, gelukkig.
Maar nu is er 1 kindje, die loopt dag in, dag uit, week in, week uit etc met snotterbellen, wel 3 keer in de maand oorontsteking etc, en als dit kindje bij mijn dochtertje in de buurt is geweest, is mijn kindje ziek!!!
Koorts,verkouden en vreselijk hangerig.
Nooit is mijn dochtertje ziek, echt nooit, maar alleen als zij in aanraking is geweest met dat kindje.
Hoe kan dit????
Kan iemand een virus bij zich dragen of iets anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Moeilijke vraag hoor!
Bij een virusinfectie, kan een kind best wel een aantal weken snotterig zijn, en anderen kinderen daarmee aansteken, daarna is het meestal wel weer over.
KInderen die maanden lang snotterig zijn, zijn meestal allergie's voor koemelk ( of iets anders)
Heel veel ouders willen er nog steeds niet aan dat koemelk hun kind chronisch ziek kan maken.
Gevolg hiervan, doorlopend snotterig, regelmatig koorts, soms gewichtsverlies, bijna altijd regelmatig oor en keelontstekingen.
Als dit de reden is van hun snotterigheid, kan jouw kindje er niet ziek van worden.
Wat wel mogelijk is, dat dit snotterige kindje met weinig weerstand, heel vatbaar is voor een verkoudheidsvirus infectie, dan kan je eigen kindje er wel ziek van worden, maar dat kan ze ook van ieder ander kind krijgen, vooral op school, als daar een kind maar een keer hoest is het al gebeurd.
Vergeet ook niet, dat een kind door ziek te worden, zijn/ haar eigen weerstand daarmee versterkt, dus heeft ziek worden ook een goed doel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kind heeft een veel kleinere weerstand waardoor ze veel meet vatbaar is voor ziektes.

jou kind gaat om met kinderen met een wat mindere weerstand maar dat kan ze handelen.

Dan andere kind met veel ziektes draagt veel meer bacteriën bij zich, en daar kan jou kind zit niet tegen verweren.

Probeer een betere weerstand op te bouwen, of ga niet meer met dat kind om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan heel goed. Misschien is je dochter niet vatbaar voor de virussen die andere kinderen hebben, maar wel voor het virus/de virussen van dat ene kindje.

Bedenk ook dat bijvoorbeeld een verkoudheid (veroorzaakt door een rhino-virus) je kind niet per se hoeft te besmetten, en bedenk daarbij ook dat je feitelijk maar 1 keer ziek kunt worden van hetzelfde virus.
Helaas geldt voor de rhinovirussen dat ze heel snel muteren, dus tegen de tijd dat je immuniteit voor variant X is opgebouwd, is hetzelfde virus alweer Y geworden.

Dus ik vermoed dat het om een onschuldig virus gaat maar dat je dochtertje misschien al bestand is tegen de virussen van de andere kinderen.
Een andere optie is dat het om een bacterie gaat die je dochter misschien steeds opnieuw besmet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle kindjes worden wel eens ziek.. verkouden.. snotteren hangerig, als je kind met een kind omgaat wie verkouden is 99% kans je kind ook ziek word,ben maar blij..zo bouwt je kind weerstand op.als je je kind teveel beschermd tegen alles is ze over een paar jaar meer ziek dan het kind wat nu 3 x per maand loopt te snotteren