Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Prikkende pijn in mijn gehemelte.. wat is dit? klein virusje ofzo? wat kan ik er tegen doen? het is vervelend bij het slikken o.a.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
21.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien is je slijmvlies ontstoken, of zit je tegen een verkoudheidje aan.

Probeers eens wat kruidenthee, misschien verzacht dat.
Als het langer dan 4 dagen aanhoudt zou ik naar de huisarts gaan.

Ik vind poetsen met paradontax altijd fijner bij verkoudheid. Mijn speeksel en tandvlees worden daar altijd wat rustiger van.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sensodyne ook goed? bedankt voor je thee advies!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb trouwens gemerkt dat water met citroensap ook helpt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sensodyne zou ik niet doen. In paradontax zitten kruiden (kom ik weer met mijn kruiden :-) ) zoals kamille, rhatania, salvia, mentha, echinacea etc. In sensodyne niet.
Paradontax is wel even wennen, maar ik ben ermee begonnen toen ik tandvleesproblemen kreeg en ik ben helemaal verkocht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok baas haha

Andere antwoorden (3)

Lijkt op een geïrriteerde neusholte die je verhemelte prikkelt, probeer eens een stoombad met eucaliptus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er heerst op dit moment een rottige verkoudheid die bij velen op neus- en keelholtes en oren slaat.
Blijven drinken, eventueel op een (honing)dropje zuigen of op anti-keelpijntabletten (ik heb nooit verschil in effectiviteit kunnen merken), kamillethee drinken, of de ouderwetse grog: heet water met citroensap (en evt. een scheut alcohol naar smaak ;p).

Beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je er beter voor naar de tandarts kan gaan omdat het om je mond gaat
Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding