Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Prikkende pijn in mijn gehemelte.. wat is dit? klein virusje ofzo? wat kan ik er tegen doen? het is vervelend bij het slikken o.a.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Misschien is je slijmvlies ontstoken, of zit je tegen een verkoudheidje aan. Probeers eens wat kruidenthee, misschien verzacht dat. Als het langer dan 4 dagen aanhoudt zou ik naar de huisarts gaan. Ik vind poetsen met paradontax altijd fijner bij verkoudheid. Mijn speeksel en tandvlees worden daar altijd wat rustiger van. Succes!

Lijkt op een geïrriteerde neusholte die je verhemelte prikkelt, probeer eens een stoombad met eucaliptus

Er heerst op dit moment een rottige verkoudheid die bij velen op neus- en keelholtes en oren slaat. Blijven drinken, eventueel op een (honing)dropje zuigen of op anti-keelpijntabletten (ik heb nooit verschil in effectiviteit kunnen merken), kamillethee drinken, of de ouderwetse grog: heet water met citroensap (en evt. een scheut alcohol naar smaak ;p). Beterschap!

Ik denk dat je er beter voor naar de tandarts kan gaan omdat het om je mond gaat Sterkte!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100