Waarom liggen sommige polio-patiënten in een ijzeren long?

Waarom zitten die polio-patiënten niet in de rolstoel met beademing?

10 maanden geleden
in: Ziekten

Antwoorden (1)

Omdat poliopatiënten bij wie de ziekte een ernstig verloop had als resultaat een verzwakte borstspier en een verzwakt middenrif kunnen hebben en zij verlamd kunnen zijn geraakt door aantasting van de ruggengraat. Zitten in een rolstoel gaat dan niet meer, maar liggen in een ijzeren long kan wel.
Amadea
10 maanden geleden