Parkinsonpatiënten die trillen, hebben die dat ook onder narcose of tijdens de slaap?

Was een gespreksonderwerp, naar aanleiding van het probleem dat in dergelijke gevallen geen scan gemaakt kon worden. Hoe zit het dan als je zo'n patient onder narcose brengt? We konden het niemand vragen . . .

een jaar geleden
in: Ziekten
2.3K

Het beste antwoord

Ja. Plotselinge bewegingen tijdens het slapen kunnen zelfs een voorteken zijn van Parkinson.
Overmatige beweging kan een probleem zijn voor operaties die worden uitgevoerd onder lokale of regionale anesthesie. Algemene anesthesie heeft in deze omstandigheden de voorkeur.
SimonV
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Ik vermoed dat niet zozeer de anesthesie maar de spierverslappers een operatie mogelijk maken.
spw65
een jaar geleden
Hartelijk dank voor de reactie(s). Eindeloos, maar vergeefs gezocht naar een antwoord op deze vraag alvorens ik 'm stelde. Dank nogmaals!