Waarom krijg je soms zeurende rugpijn tijdens griep?

Waarom krijg je soms zeurende rugpijn tijdens griep? Ik haat ziek thuisblijven, dus ga gewoon door nu ik denk dat ik geen corona heb, maar ik lijk al een week griep te hebben en voel me nog steeds belabberd. Het vervelende is dat het lijkt of ik steeds halverwege de middag en vroege ochtend een lage zeurende uitputtende rugpijn heb. Hoe kan dit?!
(*En tegen de avond: meer hoesten, plotselinge hoofdpijn en steken in de ogen).

2 jaar geleden
in: Ziekten
7.9K
Amadea
2 jaar geleden
Wat doe jij dan allemaal op een dag? Lig je in bed slapend uit te zieken, of zit je constant gespannen bijvoorbeeld achter een (game)computer?
Pieterke
2 jaar geleden
Zeurende pijn bij griep verschijnselen kan met een nierbekkenontsteking te maken hebben. Misschien kun je beter even langs de huisarts.https://www.margriet.nl/gezondheid/grieperig-en-rugpijn-het-kan-een-waarschuwing-van-je-nieren-zijn
HannekeJanssen
2 jaar geleden
Bij griep kan ook spierpijn horen. Maar: quote - Nu ik DENK dat ik geen corona heb???????? Zou je je als de SdeM*ter willen (laten) testen? Je kunt dus gewoon corona hebben, er mee rond blijven lopen, en andere besmetten?
tinus1969
2 jaar geleden
"Ik haat ziek thuisblijven, dus ga gewoon door"
De beste manier om langer ziek te blijven en je lichaam kapot te maken. Thuisblijven en uitzieken!
MrBart
2 jaar geleden
Nee, juist niet ik ga gewoon door met mijn dingen, verplichtingen als boodschappen e.d. Nooit overdag in bed, altijd vroeg op! Maar het blijft doorsudderen, na 1,5 week.
Pieterke
2 jaar geleden
@MrBart: tinus69 heeft gelijk. Je moet echt uitzieken. Een noodzakelijke boodschap tussen- door daar kom je misschien niet onderuit maar voor de rest: Zoveel mogelijk slapen en uitzieken. Als je maar door blijft gaan duurt de ziekte langer.

Het beste antwoord

Griep is een virus. Als dat zich door je lichaam beweegt, veroorzaakt het een ontsteking in de spieren en in je andere weefsels. Daarom raken je gewrichten in je hele lichaam een beetje gevoelig en wordt de weerstand verminderd.
Daarnaast zorgt verminderde beweging ervoor dat spieren verzwakken en zich meer aanspannen, wat kan leiden tot rugpijn.

Als je onlangs door je rug bent gegaan of last hebt van chronische rugpijn, zal deze pijn vaker terugkomen als één van de griepsymptomen.
SimonV