houden van papegaai met longklachten wel mogelijk met medicatiegebruik?

Ik wil graag een papegaai, maar bij mij is onlangs copd en astma vastgesteld... Ik gebruik wel longbeschermer in de vorm van medicatie. Is het dat toch mogelijk een papegaai te houden?
Ik heb al verdere ervaring met papegaaien, dus ik hoef verder geen goedbedoelde adviezen over de verdere verzorging ervan, alleen over het gedeelte medicatie en of dat voldoende beschermt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Ziekten
3.6K
ronron1212
5 jaar geleden
copd en papegaai is geen handige combinatie.
ronron1212
5 jaar geleden
@congie copd is een ongeneselijke longziekte die steeds verder het adem halen zal bemoeilijken huisdieren worden door behandelaars afgeraden.
Ivana
5 jaar geleden
@Ronron Wat jij schrijft is niet helemaal waar. Hier in het Astmacentrum rijden patiëntjes zelfs paard. Nou, ik kan je vertellen dat daar een hoop stof bij vrijkomt.
ronron1212
5 jaar geleden
@Ivana astma is iets anders dan copd
Rieneke1
5 jaar geleden
https://www.rivm.nl/Onderwerpen/P/Papegaaienziekte_psittacose
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het gaat hier niet om papegaaienziekte ff voor de duidelijkheid... Wanneer je een vogel koopt is deze over het algemeen gezond. Het gaat om de gewone stof en veren dus, NIET de bacterie! ( en beginnende COPD)

Antwoorden (1)

Een papegaai veroorzaakt best veel stof, en dat is niet bevorderlijk voor mensen met ademhalingsmoeilijkheden. Het houden van een papegaai is niet verboden en kán dus wel, maar ik denk dat jouw arts anders adviseert.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik vraag me af waarom iemand duim naar beneden gegeven heeft graag een toelichting, want daar heb ik meer aan