Kan een ontsteking in het oor ook leiden tot een onsteking in de ogen en hersenen?

Het kan gaan om een virus - of bacteriele ontsteking.

6 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (1)

Ja, een ontsteking in het oor kan leiden tot een infectie die zich kan verspreiden naar de ogen en hersenen. Dit kan leiden tot ernstige complicaties zoals meningitis en hersenvliesontsteking. Het is daarom belangrijk om een ontsteking in het oor zo snel mogelijk te behandelen.
Bronnen:
een maand geleden