Kan je sterven van een blad in je mond te krijgen?

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik hypochonder ben dus gelieve geen belachelijke reacties te posten.

Was daarnet gaan wandelen, en toen ik thuiskwam zag ik dat er een klein stuk van een blad in mijn mond zat (3mm groot ofzo), had er naar mijn weten niet op gekauwd, maar nu vraag ik me af, is dit gevaarlijk? Misschien was dit wel giftig ofzo?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K
Amadea
7 jaar geleden
Dat zou je direct hebben geproefd. Aangezien jij niets gemerkt hebt kan er niks aan de hand zijn!

Antwoorden (2)

Er zijn hier in ons land geen bomen of planten of hun onderdelen die zo giftig zijn dat je er van zo'n klein stukje zou kunnen sterven,3mm is totaal onschuldig.
fremar
7 jaar geleden
ZELFS als dat blad het allerallergevaarlijkste gif zou bevatten dat we kennen, dan nog is het uitgesloten dat je van één enkel stukje ziek, zwak of zelfs maar misselijk zal worden (tenzij psychisch) . Laat staan dood gaan. Echt, dat gaat je op geen enkele manier lukken.

Maar hypochondrie is een vervelende kwaal waar je beslist hulp bij moet zoeken. Het is een vorm van angststoornis waar heel goed voor behandeld kan worden, en hoe sneller je daar mee begint, hoe sneller je er van af bent.