Ik heb een moedervlek en die heb k kapot gekratst kan ik nu huidkanker krijgen☹️?

Ik heb hem kapot gekratst

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Ziekten
2.2K
erotisi
7 jaar geleden
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/149000-bloedende-moedervlek.html
tinus1969
7 jaar geleden
Vraag de huisarts om deze moedervlek weg te snijden. Kost je een paar tientjes (en niets als je eigen risico al opgebruikt is) en je bent er voor altijd vanaf.

Antwoorden (1)

Nee. Door alleen maar te krabben kan je huid geen kwaadaardige woekering krijgen. Het is nu aan de buitenkant een beetje kapot, maar dat herstelt weer. En de moedervlek zal er waarschijnlijk gewoon blijven zitten. Pas wanneer de moedervlek van binnenuit gaat veranderen zou dat kunnen betekenen dat er misschien iets mis is.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helemaal eens met je antwoord waarvoor een +. Daarnaast wel nog een kleine aanvulling. Het krabben komt misschien door jeuk. Als een moedervlek jeukt is dit meestal een kleine ontsteking. Als een moedervlek vaker gaat bloeden moet je wel opletten of die niet ook gaat groeien, dan is het raadzaam om hem bij de huisarts te laten verwijderen. Als de moedervlek spontaan gaat bloeden of bij lichte aanraking gaat bloeden, dan is het ook wijselijk om naar de huisarts te gaan.
Een open moedervlek kan soms ook wat gaan infecteren. Maar bij dit verhaal is er inderdaad geen enkel gevaar op kanker :).