Kan je meerdere kankers tegelijk hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
1.5K
ronron1212
9 jaar geleden
Ja dat kan mijn vader had darmkanker en in de hersen een kanker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas kan dat.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Het hebben van één soort kanker maakt je niet immuun voor andere soorten kanker. Helaas niet. Wat natuurlijk vaker voorkomt bij iemand die kanker heeft op meerdere plaatsen is dat er sprake is van uitzaaiingen vanuit één primaire kanker, maar het is zeker ook mogelijk dat kankers onafhankelijk van elkaar ontstaan op meerdere plaatsen.