Hoe kan ik van medisch specialist veranderen?

Ik ben niet tevreden over de behandeling van mijn specialist, hij is een leerling-arts of zoiets. Ik kan onderbouwen waarom, maar ik zie er nogal tegen op om hem dat mee te delen. Het is een vrij pedant iemand. Hoe kan ik te werk gaan en hoe zijn de vervolgstappen? Is het beter om meteen van ziekenhuis te veranderen daar collegae elkaar misschien de hand boven het hoofd houden en mij als de gebeten hond kenmerken? Dan ben ik verder van huis.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
8.5K

Antwoorden (2)

Volgens mij ben je naar een specialist verwezen door je huisarts.
Ga naar hem terug.
Ik kan me goed voorstellen dat je niet kunt omgaan met pedante tiepjes.
9 jaar geleden
Al zou je onderbouwing zijn dat het simpelweg niet klikt, dat zou op zich al voldoende moeten zijn om een andere specialist te kunnen zoeken.
Vertrouwen is erg belangrijk, en waarschijnlijk zal je specialist dit ook zo zien.

Heel veel mensen zijn niet tevreden met hun arts en vragen om een andere arts of een second opinion.
Hiervoor kan je naar een ander ziekenhuis, maar het is beslist niet noodzakelijk.
Als artsen over iedereen moeten praten, en ook over jou dat je ontevreden bent, dan hebben ze er een dagtaak aan.
'De gebeten hond' zijn gaat nog een stapje verder zelfs.

Mocht de arts idd een leerlingsarts zijn kan ie er zijn lering mogelijk uit trekken.
Het is zinvol om eerst met de persoon om te tafel te gaan zitten die je heeft verwezen, alvorens tegen de specialist te zeggen dat je je er niet prettig bij voelt.

Het is heel normaal dat het niet met iedereen klikt, en soms betreft het een specialist.
Het is niet nodig om je daar onzeker over te voelen, net zoals het 'wat als' als je een andere specialist kan krijgen.

Als je heb gesproken met de persoon die je heeft verwezen en je kan bij iemand anders terecht kan je bv op een briefje schrijven wat je wil zeggen, en bel je op.
Hou het lekker kort (of doe jij pendant) ;-)
eventueel een bedankje, en succeswensen en klaar weer.