Als je bent ingeënt tegen een ziekte, kun je dan nog wel het virus/de bacterie overdragen aan anderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K

Het beste antwoord

Dit verschilt per vaccin, als je bent ingeënt tegen het virus of de bacterie dan kan je het niet meer overdragen. Bij sommige vaccins echter wordt je ingeënt tegen het giftige stofje wat de bacterie maakt waardoor je normaal gesproken ziek wordt. In deze gevallen zal je dus wel geïnfecteerd raken met de bacterie maar niet ziek worden. Als je dan in contact komt met iemand die niet is ingeënt tegen dit giftige stofje dan kan die persoon, mits hij in aanraking komt met het virus of de bacterie, ziek worden.