kun je bij PDS ook potlood ontlasting krijgen?

Ik heb sinds 4 maanden volgens dokter PDS. Maar nu had ik 2 keer potlood ontlasting. Maar vanmorgen nog niet. Als ik op internet kijk kom je gelijk bij darmkanker. Maar kan dit bij PDS ook?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
5.1K

Antwoorden (1)

Je vertrouwd het niet, anders had je deze vraag niet gesteld. Bij pds kan de ontlasting veranderen, maar meestal gaat dat in de vorm van diarree of verstopping. Niet ieder mens is hetzelfde, niet ieder lichaam functioneert hetzelfde. Ga naar de huisarts als je afwijkende ontlasting hebt, ga niet op internet zoeken, daar kom je altijd de ergste ziekten eerst tegen, je maakt je dan vaak zorgen om niets.Dit duidt op een vernauwing van het onderste deel van de darmen, maar de enige die hier een goede diagnose kan stellen, is je huisarts.