Worden vaccinaties voor inhuurmedewerkers ook vergoed door werkgevers?

De meeste werkgevers bieden medewerkers in risicogroepen vaccinaties aan en nemen deze kosten op zich. Gebeurt dit ook bij inhuurkrachten of moeten inhuurkrachten meestal zelf opdraaien voor deze kosten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (2)

Uit mijn eigen ervaring ligt dit eraan of het voor een korter/langer termijn is.

Als dit even voor één vakantie is dat zal dit niet gebeuren maar als het voor een half jaar is dan zou je dit simpelweg bij je baas neer kunnen leggen en zal hij dit geen probleem vinden.

Als je via een detacerings bedrijf werkt dan val je op dat moment niet onder de regels van het bedrijf.

Het ligt dus aan de royaliteit van de baas echter lijkt het mij logisch dat hij liever gezonde medewerkers heeft die imuum zijn voor een bepaalde ziekte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel simpel , een vaste kracht die uitvalt door ziekte is een grote kosten post . Een oproep kracht die uitvalt wordt gewoon vervangen . Is er een contract voor Bep tijd ja dan ligt het risico ook bij de werkgever ja dan zou dat ook een overweging kunnen zijn . Wordt je ergens geplaatst via een uitzend kantoor dan ben je daar formeel in dienst . Natuurlijk kan een bedrijf er een totaal andere uitvoering aan geven maar het is niet in het bedrijf's belang het is al mooi dat ze dat voor hun vaste krachten willen ( en kunnen ) betalen . Het blijft tenslotte vooral je je eigen verantwoording om gezond te blijven .