Kan ik ook blindedarmontsteking hebben?

Hallo, ik heb nu al een lange periode last van plotselinge buikgriep rond de navel, het komt elke maand terug en daar komt veel overgeven & misselijkheid & diarree bij kijken. Wanneer ik dit heb eet ik niks (soms een kom soep) maar dat is het dan. Mijn zus had ongeveer het soort gelijk maar die kon niks meer maar ik kan nog wel lopen.. Zou dit ook een blindedarmontsteking kunnen zijn.?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank jullie wel voor het advies, ik heb maar geen risico genomen en lig nu op de 1e hulp te wachten op mijn bloedtest :(

Antwoorden (3)

Een blindedarmontsteking komt niet iedere maand terug. Als je een vrouw bent is het enige wat iedere maand terug komt je menstruatie. En daar kun je behoorlijk last van hebben, Ga er eens mee naar de dokter
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, ik ben een man dus dat lijkt mij het niet te zijn... Hoe kan het dat ik de zelfde symptomen als mijn zus vertoon.. Zij had het ook maandelijks..
anneliez
10 jaar geleden
Nee als je een man bent ligt het anders, maar dat kon ik niet opmaken uit je naam. En het zou iets aan de darmen kunnen zijn wat erfelijk is, als je zus het ook heeft. Of je moeder moet 1 keer in de maand ontzettend slecht koken. Dus ga eens na of meer familieleden het hebben, en ga naar de dokter
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb net de echo gehad, ik word zo geopereerd, toch een blindedarmontsteking…
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
sterkte dan! Je zal dit wel lezen na de operatie, en dan succes met het herstellen. Hopen dat het mooi geneest.
anneliez
10 jaar geleden
zo zie je maar, vertrouw niet op de antwoorden die hier gegeven worden, beterschap verder
paulus811
10 jaar geleden
Beterschap! En ik denk ook niet dat je kunt verwachten dat hier diagnoses gesteld worden. GV is slechs een hulp van mensen die uit ervaring spreken. Het is geen artsenforum.
Misschien heb je wel gewoon een infectie? En als de bacterie in je lichaam blijft, dan blijft het wel terug komen ja. Maar goed ik ben ook geen dokter dus hier moet je echt even mee naar de HA.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, een blindedarmontsteking voel je in je rechterzij, niet rond je navel. Diarree is ook geen verschijnsel wat bij een blindedarmontsteking past.

Gezondheid toegewenst!
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor het geval nu iedereen de fout in gaat: een blindedarmonsteking begint qua pijn juist wel vaak rond de navel maar zakt dan naar rechtsonder!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad Pelle en het is ook niet ongebruikelijk om er diarree bij te hebben.
paulus811
10 jaar geleden
Ik sprak uit eigen ervaring en die van anderen in mijn omgeving. Er zal best wel iemand rondlopen die het rond de navel voelde en ook diarree had (waarbij je je kunt afvragen of dat door de ontsteking veroorzaakt wordt), maar bij de gevallen die mij bekend zijn was het bij allemaal een stekende pijn in de linkerzij. In mijn geval is de ontsteking ingekapseld en hoefde daardoor niet geopereerd te worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed lezen: vaak BEGINT het bij de navel, de pijn zal daarna naar de rechteronderkant gaan. Je kunt wel ervaring hebben maar kijk het toch even na voor je dit soort dingen roept.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
eerste link die ik vond: http://www.mlds.nl/ziekten/136/blindedarmontsteking/klachten/ Een blindedarmontsteking begint meestal met een plotselinge, hevige pijn rondom de navel en verspreidt zich naar rechtsonder in de buik. Doordat de ligging van de blinde darm wat kan variëren, kunnen de pijnklachten ook op een iets andere plaats voorkomen
paulus811
10 jaar geleden
'Goed lezen' roep je maar tegen je kinderen Pelle. Ik heb uitgelegd wat mijn ervaring is en geen diagnose gesteld.