Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Mag een neuroloog aan mijn werkgever melden dat ik aan een vorm van autisme lijdt?

Ik moet van mijn werkgever een neurologisch onderzoek ondergaan na aanleiding van een auto ongeluk zeven jaar geleden, hij vind mij vergeetachtig en vind dat ik veel fouten maak. Ik heb een aan autisme verwante contact stoornis, dit is in mijn jeugd vastgesteld, hier schaam ik mij voor en niemand weet dit dan ook van mij en dat wil ik ook graag zo houden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is niet aan een neuroloog om vast te stellen dat je een vorm van autisme hebt. Jouw werkgever heeft niet het recht je te verplichten om deze test te ondergaan. Als de neuroloog al bekend is met jouw vorm van autisme zal deze dit niet zomaar bekend maken.

Nee, dat mag een neuroloog niet, tenzij jij daar toestemming voor geeft. Hij/zij heeft een beroepsgeheim dat hij/zij niet mag schenden.

Hij heeft een toesteming van jou nodig.Als je geen toesteming heeft gegeven dan kun je naar de rechter en vertel dat gebeurde..ik heb niet teveel kennis over sit soort zaken maar ik denk dat elke dokter moet in geheim houden de dossiers van hun clienten,,,sterkte

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100