Is het normaal dat je bij de ziekte van crohn een grieperig gevoel hebt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
1.5K

Antwoorden (2)

Ja hoor, dat kan zeker.

De ziekte van Crohn is een chronische ontsteking aan de darmen, mn de dikke darm. Een ontsteking, ongeacht waar, kan koorts geven en daardoor een koortsig, grieperig gevoel. De temperatuur hoeft overigens niet perse boven de 38grd te komen om zo'n gevoel te geven.
Ook als de temperatuur niet verhoogd wordt kunt u zich door de ontsteking slecht gaan voelen. Wij dokters hebben het dan eerder over algehele malaise, maar sommige mensen omschrijven dat ook als grieperig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie, erg duidelijk antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
graag gedaan
Herkenbaar, ik heb zelf ook Crohn en ook tijdens periodes dat ik geen ontstekingen heb voel ik mij vaak grieperig, met name in de ochtend en in de loop van de avond.