.Hoe val ik af met diabetes?

Ik heb sinds 9 maanden insuline pomp maar ben nu 12 kg aangekomen sinds dien terwijl ik het zelfde eet.suikers zijn nu wel stabiel meer bewegen lukt niet door neurophatie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
neurophatie: in het algemeen heeft alles wat met zenuwen te maken heeft te maken met een gebruik aan bepaalde vetten in de voeding. Zenuwen worden beschermt door specifieke vetcellen. diabetes: door je voedingspatroon te veranderen heb je veel minder insuline nodig. Dit moet wel voorzichtig gebeuren. (minder koolhydraten, meer vet)
Insuline zorgt ervoor dat vet niet uit de cellen kan komen. Afvallen wordt dan lastig. Je kan dit zelf doen, iemand zoeken die je hiermee kan helpen heeft de voorkeur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Domme tikfout!!
gebruik = gebrek
gebrek aan bepaalde vetten in de voeding.

Antwoorden (1)

Laat je doorverwijzen naar een medisch diëtiste die ervaring heeft met gewichtsproblemen van mensen met een vergelijkbare achtergrond.

Het is toch een kwestie van het aanpassen van je eetpatroon, maar dan wel in een
ander tempo en gecombineerd met het bijregelen van de hoeveelheid insuline om andere problemen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Precies, hier moet echt een gediplomeerd persoon naar kijken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ dit is niet iets om een beetje me te gaan uitproberen, aan de andere kant hebben de meeste diëtisten echt geen idee wat insuline precies doet in het lichaam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vandaar ook mijn toevoeging "medisch", zomaar een voedingsadviseur van een sportschool (enkele goede daar gelaten) kan hier aardig wat verknallen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt idd diëtistes voor diabetes-patiënten,mijn tante gaat er 1x per maand naar toe in het ziekenhuis.
Als je diabetes hebt kan je echt niet zomaar aan een dieet beginnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
absoluut naar een dietist gaan voor diabetes patienten. Je kunt daar ook voorleggen of je in aanmerking komt voor het medicijn byetta. Dit is een insuline soort die de alvleesklier stimuleert om zelf insuline te produceren. Hier zijn echter wel eisen voor. een bepaald BMI e.d. Het is nog een vrij nieuw middel wat ervoor zorgt dat je geen honger gevoel hebt bij goed gebruik. Ik weet niet of iemand die al een insuline pomp gebruikt hiervoor in aanmerking zou kunnen komen, maar je kunt het wellicht voorleggen bij de arts of diabetes verpleegkundige. Succes!