Zeker kan dat, maar het komt niet heel vaak voor. Chronische bronchitis is een uiting van COPD, een aandoening die zich meestal pas later ontwikkelt, vaak ten gevolge van (of verergerd door) roken.
Maar het ligt eraan wat je onder jongeren verstaat. Ik ken iemand van in de dertig die COPD heeft.

Chronische bronchitis kan wel eens verward worden met astma, omdat daarbij de luchtwegen ook voortdurend geprikkeld en ontstoken kunnen zijn.