Ik heb diabetes type 2, veel vocht in mijn benen. Hoe moet ik een elastische kous (zonder voet) dragen?

Ik heb het windsel meegekregen van de apotheek, maar niet met een duidelijke uitleg. Het heet Tensofast double stretch. Arts die het heeft voorgeschreven is nu met vakantie.
Dit "double stretch" lijkt, na wat googlen als onderverband onder gips aangelegd te worden.
Kan ik het ook 's nachts dragen, of moet het overdag?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
Pieter2011
10 jaar geleden
Hier vind je ook nog wat info:
https://www.mediqcombicare.nl/producten/73447-02/tensofast-double-stretch-blauw-10mx75cm.aspx?print=true
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga terug naar de apotheek en laat je nooit meer wat aansmeren zonder een duidelijke uitleg. Het is te gek voor woorden dat je hier moet gaan vragen of je het 's nachts en/of overdag moet dragen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo Pelle,
dank voor je reactie. Ik ben het helemaal met je eens, maar het was ook gedeeltelijk mijn eigen schuld.
In ieder geval had ik op dat moment meer aan het antwoord van fidolecops, en de reactie van Pieter2011!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk toch dat je dit soort dingen in de apotheek moet vragen en niet af moet gaan van twee mensen die jou niet kennen.

Het beste antwoord

Trek het om je been heen als een kous, het onderste gedeelte blijft om je voet zitten, als een sok zonder voorkant.
Ik weet niet hoe strak het zit, als het strak zit zou ik het vooral overdag dragen, om de bloeddoorloop in je been goed te houden, aangezien je 's nachts stil ligt. Dan kan je proberen om een kussen onder je been te leggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, Filodescopf,
hier had ik, zeker gezien het tijdstip waarop de vraag stelde, écht iets aan! En je antwoord sloot (achteraf natuurlijk nagevraagd) prima aan op die van de apotheek, en degene die me de kous had voorgeschreven.