Hoeveel procent van de aanvragen voor euthanasie worden uitgevoerd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (1)

100% als je aan de voorwaarden voldoet en als een arts je niet wil helpen je je wendt tot de levenseindekliniek.

"Men kan terecht bij de Levenseindekliniek als er sprake is van een actueel euthanasieverzoek van iemand die binnen de criteria van de euthanasiewet valt, maar waarbij het verzoek om uiteenlopende redenen niet door hun arts wordt uitgevoerd. Er is dus sprake van een vrijwillig en weloverwogen verzoek, ondraaglijk en uitzichtloos lijden en er zijn geen reële andere behandelopties meer."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen antwoord op de vraag. De vraag is hoeveel procent van alle aanvragen. Niet alle aanvragen voldoen aan de voorwaarden, dus niet alle aanvragen worden uitgevoerd. Dus het antwoord van 100% is niet correct.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja iets aanvragen als je niet aan de voorwaarden voldoet vind ik niet meetellen, daarom geef ik dit antwoord. Vind jij het nodig om iedereen die huurtoeslag aanvraagt maar al weet dat die daarvoor niet in aanmerking komt mee te tellen met alle aanvragen voor huurtoeslag? Ik niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is en blijft een aanvraag, of je nu een JA of een NEE krijgt, het is een aanvraag. Er zijn mensen die het aanvragen, maar niet krijgen..hebben ze het dan nooit aangevraagd?.. Tuurlijk wel.