Heb ik risico gelopen en kans op hiv?

Gistermiddag heb ik door snoeien in de tuin een paar schrammen op mijn arm opgelopen. Toen ik ging douchen heb ik mijn schaamhaar geschoren (geen wondjes of iets).
's avonds had ik beschermde sex met een vrouw.

Vanochtend zag ik de geschoren huid nogal rood en geirriteerd was.

Kan je door een geirriteerde geschoren huid een soa of hiv oplopen?
Hoe zit het met (niet bloedende) schrammen?

Toegevoegd na 4 minuten:
voor de volledigheid, ik ben een man.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
Amadea
10 jaar geleden
Bedoel je met 'beschermde seks' dat jij een condoom droeg, of betekent het alleen dat de vrouw anticonceptie gebruikt?
Amadea
10 jaar geleden
fidakk: hoe zou jij kunnen antwoorden voor kkhusie?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea, excuses. Type fout, ik wilde aanvankelijk schrijven: Ik heb dezelfde vraag.... maar veranderde mijn zijn. :( Sorry dus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan er geen touw meer aan vast knopen nu de vraagsteller en degene hier direct boven geen naam meer heeft maar fidakk zou moeten zijn....

Antwoorden (2)

Nee. Als het condoom correct gebruikt is heb jij geen kans op een HIV-besmetting.
Amadea
10 jaar geleden
HIV kan op de volgende manieren overgedragen worden:
via bloed en via sex. Met dit laatste wordt bedoeld: via de geslachtsdelen, sperma, vaginaal vocht.
Als ik jouw verhaal goed begrijp had je nergens wondjes, behalve op je arm. Als je vrouw ook ergens bloed had en als jullie die wonden op elkaar hebben lopen smeren is er een kans ja, maar dat leidt ik hier niet uit af.
En een rode en geirriteerde huid na het scheren van schaamhaar is tamelijk normaal en heeft niks met hiv te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord, een +