Moet ik met witte vlekken in mijn keel naar de huisarts?

Vorige week woensdag heb ik enorme pijn in mijn keel gekregen en kreeg ik ook wat verhoging. Ik ontdekte toen de witte puntjes in mijn rode keel en dacht dat ik keelontsteking had. Ik heb inmiddels geen keelpijn meer maar nog wel witte vlekjes. Als ik mijn amandel een beetje aan de kant duw, komen er ontzettend veel witte vlekken tevoorschijn. Moet ik hier nu mee naar de dokter? (sorry voor de foto).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
107.5K

Het beste antwoord

Een veel voorkomende bacteriële infectie die kan leiden tot witte vlekken in de keel is keelontsteking, een infectie veroorzaakt door Streptococcus bacteriën. Keelontsteking is een veel voorkomende en besmettelijke ziekte die resulteert in een offerte en pijnlijke keelpijn gepaard gaan met koorts en andere symptomen. Op dezelfde manier, mononucleosis infectiosa is een veel voorkomende virale infectie die kan leiden tot in de keel witte vlekken.
Je kunt hiervoor naar de huisarts, maar kan ook nog een paar dagen wachten, als de vlekjes er na een week nog zitten, dan is het wel verstandig je huisarts te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een offerte? Verder goed advies, vaak 'wint je lijf het zelf ook' en hoef je helemaal niet aan de antibiotica.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was me ontgaan, anders had ik dat zeker verwijdert, ik heb er geen antwoord op, wat daarmee wordt bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Site is vanuit engels vertaald.deze is nog goed vertaald.had bij een andere aandoening gekeken en vertaling sloeg echt nergens op

Andere antwoorden (1)

Het beste lijkt me wel even om naar te kijken, het kan een afscheiding zijn van je amandelen maar het kan ook een keelontsteking of iets anders zijn, en het kan dus zeker geen kwaad om even te laten controleren. Succes ermee!